Array ( [type] => 8192 [message] => mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead [file] => /home/blogir/public_html/blog/tag.php [line] => 43 )  فرش افشان فرش افشان

فرش ماشینی 700 شانه کاشان

طرح محبوب افشان در فرش ماشيني

در اين متن درمورد يكي از محبوب ترين و زيبا ترين طرح هاي فرش ايراني صحبت خواهيم كرد . طرح افشان از ديرينه ترين و نشهور ترين طرح هاي فرش در ايران است . اين طرح زيبا در سراسر دنيا پرطرفدار است و جلوه اي بي نظير دارد . به همين دليل فرش هاي طرح افشان ايران به سراسر دنيا صادر مي شوند .

طرح و نقش افشان در فرش

طرح افشان در بين فرش هاي كلاسيك ايراني و سنتي ايراني قرار مي گيرد . طرح افشان از ديرباز در كانون توجه قرار گرفته و طرفداران بسياري را جذب خود كرده است . اين طرح همه پسند و ديدني در برخي از موارد با طرح ها و نقش هاي متفاوتي تركيب شده و طرح هاي بسيار خاصي را شكل داده است . 

در گذشته يكي از طرح هايي كه در بيش تر فرش هاي سنتي ايراني استفاده شده است طرح زيباي ترنج است . اين طرح سنتي از يك ترنج در ميانه فرش تشكيل شده كه اطراف آن را نقوش ظريف و زيباي ديگري فرا گرفته بودند . بعد ها با گذشت زمان طراحان نقشه فرش تصميم به حذف ترنج از اين نقشه گرفتند . بدين شكل طرح زيباي افشان شكل گرفته است .

ازاين رو فرش هاي افشان ايراني معمولا فاقد ترنج بوده و تركيبي از نقش هاي اصيل افشان و اسليمي يا ختاييي هستند . اما استثنائاتي نيز در اين مورد وجود دارد . با توجه به تغيير سبك زندگي و تمايل سليقه ها به طرح هاي مدرن امروزه طرح هاي افشان ترنج دار نيز وجود دارند . طرح هاي افشان ترنج دار طرح هاي جديدي هستند كه به سبك مدرن طراحي شده اند .

فلسفه و علت نامگذاري طرح افشان 

در طرح افشان نقوش فرش به هم پيوستگي و هارموني بسيار خاصي دارند . به اين شكل در طراحي اين نقشه گويا طراح از ابتدا تا انتها قلم خود را از روي كاغذ بر نداشته است . يعني تمام گل ها و نقش ها را روي فرش افشانده است .

طرح افشان چه ويژگي هايي دارد ؟

يكي از مشخص ترين ويژگي هاي طرح افشان استفاده از نقوش به هم پيوسته و شاخ و برگ هايي است كه در سراسر فرش تكرار شده اند . استفاده از نقوش اصيل ايراني مانند ختايي ، شاه عباسي ، اسليمي و ... در طرح افشان از ديگر ويژگي هاي قابل ذكر است . در طرح افشان معمولا لچك و ترنج وجود ندارد . اين ويژگي سبب تمايز ظاهري فرش با ساير فرش ها شده است .

نبود ترنج در فرش سبب مي شود فضاي اطراف فرش بزرگ تر و دل باز تر به نظر برسد . به همين دليل فرش هاي طرف افشان براي استفاده در فضا هاي كوچك گزينه اي عالي محسوب مي شوند . از ديگر ويژگي هاي طرح افشان عدم قرينگي در نقش هاي فرش است . اين ويژگي نيز به زيبايي طرح افشان افزوده است .

انواع طرح افشان در فرش 

طرح افشان به دليل محبوبيت بالا در شكل هاي گوناگون و متفاوتي طراحي شده است . از جمله طرح هاي مشهور افشان ايراني مي توان طرح هاي افشان شاه عباسي ، اسليمي ، ختايي ، حيوانات و افشان ترنج دار را نام برد . هر يك از اين طرح ها داراي قاعده طرح افشان هستند كه با نقوش ديگري تركيب شده است . برخي از فرش هاي مدرن نيز از نقش هاي افشان در طرح خود استفاده كرده اند .

فرش طرح افشان دكوراسيون 

امروزه فرش در ظاهر دكوراسيون تاثير بسزايي دارد . توجه به اين نكته كه از نظر روانشناسي ثابت شده است كه رنگ و چيدمان دكوراسيون منزل بر خلق و خو و شكل گيري رفتار افراد تاثير مي گذارد، نشانه اي ديگر براي اهميت داشتن انتخاب و رنگبندي دكوراسيون است. فرش هاي افشان انواع مختلفي داشته و براي هر نوع دكوراسيوني قابل استفاده هستند . با توجه به طرح خاص اين فرش بهترين جلوه را  در دكوراسيون هاي شيك و مجلل كلاسيك از خود نشان خواهد داد . فرش طرح افشان رنگ بندي هاي بسيار متنوعي دارد كه بايد با توجه به نياز خود در دكوراسيون از آن استفاده كنيد .

خريد بهترين فرش طرح افشان كاشان

فروشگاه اينترنتي قالي كاشان مجموعه اي از بهترين و زيبا ترين طرح هاي فرش را در خود جاي داده است . براي خريد بهترين فرش طرح افشان كاشان فروشگاه قالي كاشان را به شما پيشنهاد مي كنيم . اين فروشگاه بهترين و با كيفيت ترين فرش هاي ماشيني را به قيمت كارخانه عرضه مي كند . تمامي محصولات قالي كاشان داراي ضمانت نامه 5 ساله بوده و با ارسال رايگان به خريداران تحويل مي شوند .


برچسب:
امتیاز:
 
بازدید: <~PostViwe~>

+ نوشته شده: 1399/10/2 ساعت: ۰۹ توسط:best-carpet :